h2.post-title{ font-size:18px;}

1/13/2554

แบบฝึกหัด voegwoord 1


Voeg de volgende zinnen op twee manieren samen. Gebruik het voegwoord dat ervoor staat.

ตัวอย่าง (voorbeeld)
(omdat) Ik ga samen met een vriendin naar Amerika. Ik wil niet alleen gaan.
ตอบ : Ik ga samen met een vriendin naar Amerika, omdat ik niet alleen wil gaan.
หรือ : Omdat ik niet alleen wil gaan, ga ik samen met een vriendin naar Amerika.(inversie in de hoofdzin!)
  1. (zodra) De schoolvakanties zijn begonnen. Er staan veel files.
  2. (zolang) Het stormt zo hard. Ik blijf binnen.
  3. (doordat) Lieke is allergisch. Ze mag geen huisdieren hebben.
  4. (zodat) Janny zet het vuur hoger. Het water gaat koken.
  5. (doordat) De keeper dook naar rechts. Hij kon de bal stoppen.
  6. (als) Joost neemt een boterham. Hij heeft honger.
  7. (mits) Hij koopt een nieuwe computer. Hij heeft genoeg geld.
  8. (als) Ik ben moe. Ik ga naar bed.
  9. (tenzij) U krijgt geen vergunning. U heeft de juiste papieren.
  10. (hoewel) Joost ligt nog in zijn bed. Hij moet eigenlijk naar school.
  11. (hoewel) Hij houdt eigenlijk niet van spruitjes. Hij eet ze toch op.
  12. (hoewel) Hij neemt de uitnodiging aan. Hij heeft eigenlijk geen tijd.
  13. (hoewel) Ze zijn al 25 jaar getrouwd. Ze gaan toch uit elkaar.
  14. (hoewel) Ze houdt niet van skien. Ze gaan toch met de fiets.
  15. (hoewel) Het is slecht weer. We gaan toch met de fiets.
  16. (hoewel) Bart kijkt tv. Hij moet eigenlijk studeren.

เฉลยคำตอบ (โดยมดเอง รอให้สามีมาตรวจให้ไม่ไหว อย่าเพิ่งลอกไปนะคะ)

1. Zodra de schoolvakanties begonnen zijn, staan er veel files.
Er staan veel files zodra de schoolvakanties begonnen zijn.
2. Zolang het zo hard stormt, blijf ik binnen.
Ik blijf binnen zolang het zo hard stormt.
3. Doordat Lieke allergisch is, mag ze geen huisdieren hebben.
Ze Lieke mag geen huisdieren hebben, doordat Lieke ze allergisch is.
4. Janny zet het vuur hoger, zodat het water gaat koken.
*zodat ห้ามเขียนหน้าประโยคเด็ดขาด สำหรับคนจะไปสอบ staatsexamen NT2 ก็ระวังคำนี้ไว้ด้วยคะ
5. Doordat de keeper naar rechts dook, kon hij de bal stoppen.
Hij kon de bal stoppen doordat de keeper naar rechts dook.
6. Joost neemt een boterham, als hij honger heeft.
Als hij honger heeft, neemt Joost een boterham.
7. Hij koopt een nieuwe computer, mits hij genoeg geld heeft.
Mits hij genoeg geld heeft, koopt hij een nieuwe computer.
8. Als ik moe ben, ga ik naar bed.
Ik ga naar bed als ik moe ben.
9. U krijgt geen vergunning, tenzij u de juiste papieren heeft.
Tenzij u de juiste papieren heeft, krijg u geen een vergunning.
10. Joost ligt nog in zijn bed, hoewel hij eigenlijk naar school moet.
Hoewel hij eigenlijk naar school moet, ligt Joost nog in zijn bed.
11. Hoewel hij eigenlijk niet van spruitjes houdt, eet hij ze toch op.
Hij eet ze toch op, hoewel hij eigenlijk niet van spruitjes houdt.
12. Hij neemt de uitnodiging aan, hoewel hij eigenlijk geen tijd heeft.
Hoewel hij eigenlijk geen tijd heeft, neemt hij de uitnodiging aan.
13. Hoewel ze al 25 jaar getrouwd zijn, gaan ze tocht uit elkaar.
Ze gaan tocht uit elkaar, hoewel ze al 25 jaar getrouwd zijn.
14. Hoewel ze niet van skien houdt, gaat ze toch mee op vakantie.
Ze gaat toch mee op vakantie, hoewel ze niet van skien houdt.
15. Hoewel het slecht weer is, gaan ze toch met de fiets.
We gaan toch met de fiets, hoewel het slecht weer is.
16. Bart kijkt tv, hoewel hij eigenlijk moet studeren.
Hoewel hij Bart eigenlijk moet studeren, kijkt Bart hij tv.
 

SEO

ASR

Free counter and web stats